Interim Intelligence

Blog Interim Intelligence

Op dit blog worden regelmatig nieuwe blogposts gepubliceerd over HR, arbeidsmarktontwikkelingen, organiseren, werk, arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en sociale media.

De ruim 400 blogberichten die vanaf 2008 tm september 2013 op het blog van Interim Intelligence zijn gepubliceerd zijn door overgang van de provider naar een nieuw platform helaas verdwenen. Op de site socialmediarecruitment.nl kun je deze nog wel vinden in het blogarchief.

Content creatie uitbesteden of zelf doen?

Onlangs heb ik het boek Content Strategy for the Web van Kristina Halvorson en Melissa Rach gelezen. Zoals de titel wellicht doet vermoeden staat daar een heleboel interessants in, waar ik ongetwijfeld op terugkom.

Eén tabel die ik tegenkwam wil ik echter nu graag delen, omdat het raakt aan een vraagstuk dat bij veel organisaties speelt. Moet je iemand of een bureau inhuren voor het creëren van content of moet je dat zelf doen?

Het creëren van content: uitbesteden of zelf doen?

Contentcreatie zelf doen of uitbesteden

Het is dus afhankelijk van de omstandigheden of je het creëren van content uitbesteed of juist inhouse gaat doen. Wil je geen personeel aannemen, dan is de keuze natuurlijk makkelijk. Wil je echter continu content maken en publiceren en daarover kennis opbouwen, neem dan vooral een content medewerker aan of train medewerkers.